Battlefield 4 – kilka nowości

Battlefield 4Nie udało się dochować tajemnicy — choć do oficjalnej zapowiedzi Battlefielda 4 pozostało jeszcze kilka dni (26 marca), do sieci już wyciekła pokaźna porcja konkretnych informacji o grze.

Wynika z nich, że pojawią się nowy system destrukcji, zmienne efekty pogodowe, a akcja osadzona zostanie w niedalekiej przyszłości. Wiarygodne?
Informacje o Battlefieldzie 4 opublikowano na chińskim forum. Pochodzą one ponoć z najnowszego numeru magazynu Edge, w którym ma znaleźć się artykuł poświęcony kolejnej produkcji studia DICE.

Czego się dowiedzieliśmy? Najważniejsze informacje standardowo w punktach: [more…]
1. Battlefield 4 ma działać na nowej wersji silnika Frostbite oznaczonej wersją 2.5. Zyskamy dzięki niej lepszy wygląd grafiki, która będzie widoczna zwłaszcza na PC, który jest ponoć wiodącą platformą (jak by nie było mocą da się przewyższyć konsole)
2. Wersje konsolowe (X720 i PS4) mają działać w 60 klatkach na sekundę i w rozdzielczości 720p. W rozgrywkach multi na next-genach i pecetach będzie mogło brać udział aż 64 graczy, w przypadku edycji na X360 i PS3 liczba ta zmniejszona ograniczona do 24 graczy.
3. Frostbite 2.5 ma obsługiwać biblioteki DirectX 11, ale tylko na komputerach. Nowością będzie zmienny system pogodowy (pojawią się deszcze, burze piaskowe i mgła). Chyba po raz pierwszy w historii sieciowych shooterów efekty atmosferyczne będą losowe i zależne od wielu warunków
4. Nie mniej ważny będzie system Destruction 4.0. Dzięki niemu niemal tak samo jak w Bad Company 2 środowisko ma być w wysokim stopniu podatne na zniszczenia. Na PC efekty destrukcji mają wyglądać bardziej realistycznie niż na konsolach. Silnik Frostbite 2.5 skorzysta też z teselacji, która sprawi, że woda, ziemia i NPC-e będą prezentować się jeszcze ładniej
5. W Battlefieldz 4 główny nacisk położony zostanie na multiplayer, w grze nie zabraknie trybu dla singiel. Akcja produkcji osadzona będzie w 2020 roku. „Singiel” zostanie podzielony na dwie kampanie – Chin i USA – a całość powinna zająć około 5-6 godzin.
6. W grze pojawi się scena przypominająca fragment z Battlefielda 3, gdzie w misji rozgrywanej na mapie Caspian Border (Kaspijska Ggranica) zawaliła się wieża. W „czwórce” w chińskim Szanghaju zniszczeniu ulegnie wieża Orient Pearl.
7. Wtrybie  multi dostępnych będzie kilka map. Wśród już zapowiedzianych są Diaoyu Island, Tiananmen, Shanghai Bund, Xizhimen i Xizhimen Rush.
8. Nowe bronie także się pojawią, to m.in. chińskie J20, Y20 i Xianglong. Nie zabraknie też czołgów – na razie wiadomo m.in. o M1A2 TUSK i PLA Type 99. Co ciekawe, każdą maszynę będzie można dostosować do własnych potrzeb
9. Zwiększony ma zostać rozmiar strefy powietrznej, dzięki czemu więcej myśliwców będzie mogło wziąć udział w sieciowych bojach.
10. Znany z wcześniejszych odsłon serii tryb commander ma powrócić – umożliwi on pokierowanie atakami kolegów z drużyny. Będzie można wesprzeć ich ogniem czy UAV. Poprawiono też system umiejętności
11. Pojawią się również mikrotransakcje, ale ponoć mają one nie zaburzać balansu rozgrywki. Po premierze zostanie wydany DLC z czterema nowymi mapami – elektrownią w Dalian, polem naftowym Daqing, Wielkim Murem Chińskim oraz nową wersją kultowej lokacji Wake Island.
Dodatkowo serwis Battlefield 4 Central udostępnił kolejną porcję informacji, którą ponoć posiada od człowieka odpowiedzialnego za wyciek grafiki promocyjnej gry. Niektóre pokrywają się z powyższymi, ale jest też kilka nowych:

[list type=”arrow, square, plus, cross or check”]

  • Będą nie dwie, a trzy frakcje – Stany Zjednoczone, Rosja i tajemnicze państwo ze Wschodu lub Azji (Chiny?)
  • Pojawią się cztery klasy postaci, które zostaną usprawnione względem poprzedniej części
  • w podstawce będzie tyle samo map, co w „trójce”. Mają być ogólnie większe i bardziej szczegółowe, ale więcej poziomów ma koncentrować się na blisko dystansowej walce piechoty. Planowane są dodatki DLC z kolejnymi lokacjami, ich wstępna produkcja już się rozpoczęła
  • Pojawi się więcej trybów niż we wcześniejszej odsłonie
  • Premium dostępne ma być od dnia premiery i oferować początkowo kilka bonusowych perków
  • Powróci duża część broni i pojazdów z poprzedniej części, będzie więcej opcji dla drużyn
  • Gra ma być w większym stopniu ewolucją niż rewolucją względem wcześniejszej odsłony. Dotyczy to zarówno oprawy wizualnej jak i rozgrywki
  • BF3 ma być nadal wspierany po premierze Battlefielda 4
  • Developerzy planują ponoć integrację „trójki” z „czwórką”, ale może ona ograniczyć się tylko do usługi Battlelog. Sam serwis ma zostać zaktualizowany – pojawi się więcej statystyk i opcji społecznościowych
  • nie zabraknie kampanii fabularnej i co-opa, scenariusz gry ma zostać napisany przez nowych ludzi.

[/list]

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Translate »

Support us / Polub nas

Jeśli podoba Ci się to co robimy wesprzyj nas przez kliknięcie

Powered by WordPress Popup