PoE 2 wprowadzi kolejne duże zmiany
PoE 2 wprowadzi kolejne duże zmiany – lżejszy 'endgame’ i tańszy respec zgodnie z oczekiwaniami graczy.
Path of Exile 2 z kolejnymi dużymi zmianami – Endgame stanie się mniej śmiertelny, a zdobycie punktów ascendancy łatwiejsze dla klas walczących w zwarciu.
Twórcy Path of Exile 2 zapowiadają istotne zmiany, które wpłyną na sposób rozgrywki w grze. Endgame ma stać się mniej wymagające i bardziej przystępne, dzięki czemu gracze nie będą musieli obawiać się nadmiernej trudności na późniejszych etapach zabawy. Dodatkowo, zdobycie punktów ascendancy, które pozwalają na rozwój postaci, ma być łatwiejsze dla klas walczących w zwarciu. Te zmiany mają na celu poprawienie doświadczeń graczy, czyniąc grę bardziej dostępną i satysfakcjonującą.
Mimo ogromnego sukcesu Path of Exile 2, twórcy z Grinding Gear Games nie zwalniają tempa. Studio nieustannie pracuje nad usprawnieniami, a teraz zapowiedziano nową porcję zmian, które wkrótce trafią do gry.
Zmiany w rozgrywce Path of Exile 2 – Szybsza podróż i tańszy respec
W najnowszej aktualizacji do Path of Exile 2 gracze mogą liczyć na kilka istotnych zmian, które ułatwią i przyspieszą rozgrywkę. Zostanie dodana opcja szybkiej podróży pomiędzy checkpointami, a ich liczba zostanie zwiększona. W praktyce oznacza to, że na mapach pojawi się więcej punktów szybkiej podróży, w tym na pewno jeden na początku i końcu każdej lokacji, co znacznie skróci czas potrzebny do eksploracji dużych terenów.
Dodatkowo, dla graczy, którzy odczuli skutki ostatnich nerfów, wprowadzona zostanie obniżona cena respecu, czyli cofania punktów w drzewku umiejętności na wyższych poziomach. Zmiana ta sprawi, że koszt respecu w końcowej fazie gry będzie o 40-50% tańszy, co umożliwi większą elastyczność w eksperymentowaniu z różnymi buildami.
Trial of the Sekhemas – Zmiany w balansie dla klas walczących w zwarciu
W nadchodzącej łatce do Path of Exile 2 wprowadzono zmiany, które mają poprawić balans w próbach, takich jak te związane ze zdobywaniem punktów „ascendancy”. Dotychczas postacie walczące w zwarciu miały znacznie trudniej niż postacie dystansowe, zwłaszcza podczas wykonywania wyzwań w Trial of the Sekhemas. Nowa aktualizacja wprowadza zmniejszenie obrażeń honoru w zależności od odległości od wrogów. Postacie walczące w zwarciu otrzymają aż o 35% mniej obrażeń, co ma uczynić te klasy bardziej konkurencyjnymi i zbalansowanymi w takich próbach.
Balans endgame’u i potworów w Path of Exile 2 – Zmiany mające ułatwić przetrwanie
Twórcy Path of Exile 2 skupili się na złagodzeniu zbyt dużych obrażeń, które gracze otrzymywali w końcowej fazie gry. Dzięki kilku zmianom, przetrwanie w endgame stanie się łatwiejsze:
- Zmiana map: Mapy nie będą już miały dodatkowej kary do odporności na żywioły, które pojawiały się od poziomów T6 i T11, co powinno uczynić rozgrywkę mniej frustrującą.
- Zmniejszenie obrażeń chaosu: Obrażenia od chaosu (np. trucizny) będą skalować się mniej agresywnie, co sprawi, że stanie się to mniej dotkliwe.
- Zmniejszenie obrażeń krytycznych od potworów: Trafienia krytyczne od potworów będą zadawały 40% mniej obrażeń bonusowych, co pomoże zmniejszyć nieprzewidywalność i trudność starć.
- Wyłączenie modyfikatora „Volatile Crystals”: Modyfikator „Volatile Crystals” zostanie tymczasowo wyłączony, ponieważ okazał się zbyt nieczytelny dla graczy.
Te zmiany mają na celu poprawienie balansu, ułatwiając graczom poruszanie się po trudnych etapach endgame’u.
Balans umiejętności w Path of Exile 2 – Zmiany w słabszych i potężniejszych buildach
Twórcy Path of Exile 2 nie tylko osłabili niektóre zbyt potężne umiejętności, ale również przyjrzeli się tym, które były mniej efektywne. W nadchodzących zmianach przewidziano wzmocnienia dla słabszych umiejętności, które obejmują:
- Rolling Slam i umiejętności tarczy w sekcji buław, które zyskają na sile.
- Umiejętności łuku, szczególnie te generujące ładunki „Frenzy”, które będą bardziej efektywne.
- Zaklęcia kości i obrażenia od chaosu w sekcji okultyzmu, które staną się bardziej wydajne.
- Umiejętności kuszy, zwłaszcza na wyższych poziomach, które zyskają nowe możliwości.
- Niektóre umiejętności kostura, które również będą wzmocnione.
Dodatkowo, do gry trafią dwa nowe klejnoty wspierające, a wiele istniejących kar zostanie usuniętych lub zmniejszonych. Jednak nie zabraknie również nerfów, w tym dla postaci opartych na elektryczności czy zimnie.