Skala Wiedźmin 4 – Jak wypada w porównaniu do Wiedźmina 3: Dziki Gon?
CD Projekt RED ujawnia szczegóły dotyczące Wiedźmina 4 – rozmiar i liczba zadań porównane do Dzikiego Gonu
Wiedźmin 4 został oficjalnie zaprezentowany podczas gali The Game Awards 2024, zaskakując zarówno uczestników wydarzenia, jak i widzów. Choć w grze pojawią się nowe postacie, w tym bohaterka Ciri, oraz nowe regiony i przeciwnicy, skala gry ma być porównywalna do Wiedźmina 3: Dziki Gon. CD Projekt RED ujawnił także kolejne szczegóły dotyczące Project Polaris.
„Tak, ta gra będzie całkiem duża” – stwierdził Sebastian Kalemba z CD Projekt RED, dodając, że skala Wiedźmina 4 nie będzie znacząco odbiegać od Dzikiego Gonu. „Mapa jest zbliżonej wielkości, a zagęszczenie zadań – mniej więcej takie samo. Ta gra będzie ogromna, a ambicje zespołu, który ją tworzy, również są ogromne” – dodał w rozmowie z kanałem Skill Up.
Kalemba, reżyser Wiedźmina 4, podkreślił, że nie chcą opierać się na sztywnych liczbach przy ocenie skali gry. Podzielił się anegdotą o tym, jak początkowe prognozy dotyczące czasu trwania rozszerzeń do Wiedźmina 3 – takich jak „Serce z Kamienia” i „Krew i Wino” – były znacznie mniejsze niż ostateczny wynik. „Mówiliśmy: »Pięć do dziesięciu godzin na Serca z Kamienia, a Krew i Wino może dziesięć do piętnastu godzin«. A skończyło się na trzydziestu godzinach! To jest teoria chaosu” – mówił Kalemba.
Mimo posiadania danych empirycznych na temat struktury swoich wcześniejszych gier, w tym Wiedźmina 1, 2, 3 oraz Cyberpunka 2077, CD Projekt RED stara się patrzeć na skalę w sposób mniej sztywny. „Nie chcemy być sługami liczb” – zaznaczył.
Jeśli dodatkowe aktywności w grze będą tak samo interesujące, a gra nie będzie zalana nieistotnymi znacznikami, to możemy spodziewać się naprawdę dobrej produkcji.